Maison Margiela – Official Haute Couture member

Martin Margiela was born on April 9, 1957, in Genk, Belgium. He graduated from the Royal Academy of Fine Arts in 1979, after graduation, Margiela based himself in Paris and worked as a freelance designer for five years. Between 1985 and 1987 he worked for Jean Paul Gaultier, between 1997 and 2003 he was the creative director of the Hermès women’s line.

Martin Margiela is the founder of French fashion house Maison Margiela, founded in Paris in 1988, with a single dress code for all personnel: the uniform ‘blouse Blanche’ is embraced as a uniting factor of the ‘creative collective’, as well as a nod to the Haute Couture ateliers of the past. The headquarters were painted entirely in white; its furniture was covered in sheathes of white cotton.

Martin Margiela nació el 9 de abril de 1957 en Genk, Bélgica. Se graduó de la Real Academia de Bellas Artes en 1979, después de graduarse, Margiela se estableció en París y trabajó como diseñador independiente durante cinco años. Entre 1985 y 1987 trabajó para Jean Paul Gaultier, entre 1997 y 2003 fue el director creativo de la línea femenina Hermès.

Martin Margiela es el fundador de la casa de moda francesa Maison Margiela, fundada en París en 1988, con un código de vestimenta único para todo el personal: el uniforme ‘blusa Blanche’ es adoptado como un factor de unión del ‘colectivo creativo’, así como un homenaje a los talleres de alta costura del pasado. La sede fue pintada completamente de blanco; sus muebles estaban cubiertos con fundas de algodón blanco.

The Autumn-Winter 1994 ‘Barbie’ Collection introduces the concept of ‘Replica’ by reproducing and enlarging doll-sized garments for the life-sized human form. In 1997, The Maison’s plain white tag is joined by a new tag: marked in black with numbers 0 – 23, the circled digit indicates to which line the garment corresponds. For the 20th anniversary, the anonymous tag was replaced by a classic logotype.

Throughout his career, Margiela has maintained a low personal profile. He has never given an interview and remains backstage after his shows. His face is not publicly known; throughout his career, only one known photo exists, taken in 1997 by Marcio Madeira (Zepplin photos), all media contact is dealt with via fax.

La colección de otoño-invierno de 1994 “Barbie” introduce el concepto de “réplica” reproduciendo y agrandando prendas del tamaño de una muñeca para la forma humana de tamaño natural. En 1997, la etiqueta blanca lisa de The Maison está unida por una nueva etiqueta: marcada en negro con los números del 0 al 23, el dígito encerrado en un círculo indica a qué línea corresponde la prenda. Para el 20 aniversario, la etiqueta anónima fue reemplazada por un logotipo clásico.

A lo largo de su carrera, Margiela ha mantenido un perfil personal bajo. Nunca ha concedido una entrevista y permanece detrás del escenario después de sus shows. Su rostro no se conoce públicamente; A lo largo de su carrera, solo existe una foto conocida, tomada en 1997 por Marcio Madeira (fotos de Zepplin), todos los contactos con los medios se atienden vía fax.

Margiela’s brand was acquired by the OTP Group in 2002 and industry insiders were quoted as suggesting that Margiela may desire to leave due to creative differences, or simply, “A desire to enjoy his life outside the insistent glare of the fashion world.”

Maison Margiela becomes a correspondent member of the Chambre Syndicale de la Haute Couture and presents its first ‘Artisanal’ collection – referred to as line 0 – for Spring-Summer 2006. Each ‘Artisanal’ garment is created by hand in the House’s Paris ateliers using an array of reworked vintage, antique, found and raw materials. In 2012, the Maison Margiela ‘Artisanal’ Collection receives the official ‘Haute Couture’ appellation from the Fédération Française de la Couture.

In October 2009, Margiela majority stakeholder Renzo Rosso, President of OTB Group, the holding group of Marni, Viktor & Rolf, and Diesel, publicly stated that “Martin has not been there for a long time. He is here but not here. We have a new fresh design team on board.

La Casa de Margiela fue adquirida por el Grupo OTP en 2002 y se citó a expertos de la industria que sugirieron que Margiela podría desear irse debido a diferencias creativas, o simplemente, “Un deseo de disfrutar su vida fuera del resplandor insistente del mundo de la moda”.

Maison Margiela se convierte en miembro corresponsal de la Chambre Syndicale de la Haute Couture y presenta su primera colección ‘Artisanal’, denominada línea 0, para la primavera-verano de 2006. Cada prenda ‘Artisanal’ se crea a mano en los talleres de la Maison en París utilizando una variedad de materiales antiguos, antiguos, encontrados y en bruto reelaborados. En 2012, la colección “Artisanal” de Maison Margiela recibe la denominación oficial de “Haute Couture” de la Fédération Française de la Couture.

En octubre de 2009, Renzo Rosso, accionista mayoritario de Margiela, presidente de OTB Group, el grupo holding de Marni, Viktor & Rolf y Diesel, declaró públicamente que “Martin no ha estado allí durante mucho tiempo. Está aquí pero no aquí.”

A press release announced in December 2009 that Margiela “has left the business. No replacement creative director will be appointed. Maison Martin Margiela will continue trading but the company declined to comment on the reasons for Margiela’s exit.”

In 2010 The House’s first perfume, baptized, ushers in the Line 3 – (untitled) Fragrances Collection (untitled) encapsulates the anonymity of Maison Margiela through a mélange fresh green notes packaged within a raw glass apothecary bottle dipped in white paint.

In 2012 The ‘Replica’ concept extends from a reproduction of garments to that of scents with the launch of the ‘Replica’ fragrances collection. Each perfume, marked with its provenance and period, recalls images and memories that echo the collective unconscious as well as our own personal history.

Maison Margiela partners with H&M to create a collection comprised of ‘re-edition’ pieces taken from the House’s archives. The collaboration encapsulates the Maison’s key codes – from oversized to anonymity. In October 2014, John Galliano was appointed as creative director of Maison Martin Margiela, replacing Margiela himself.

Un comunicado de prensa anunció en diciembre de 2009 que Margiela “dejó el negocio. No se nombrará un director creativo sustituto. Maison Martin Margiela seguirá operando, pero la empresa se negó a comentar las razones de la salida de Margiela”.

En 2010, el primer perfume de The House, bautizado (untitled), marca el comienzo de la Línea 3 – Fragrances Collection (untitled) encapsula el anonimato de Maison Margiela a través de una mezcla de notas verdes frescas empaquetadas dentro de una botella de boticario de vidrio crudo bañada en pintura blanca.

En 2012, el concepto “Replica” se extiende desde una reproducción de prendas hasta el de aromas con el lanzamiento de la colección de fragancias “Replica”. Cada perfume, marcado por su procedencia y época, recuerda imágenes y recuerdos que hacen eco tanto del inconsciente colectivo como de nuestra propia historia personal.

Maison Margiela se asocia con H&M para crear una colección compuesta por piezas de “reedición” tomadas de los archivos de la Casa. La colaboración encapsula los códigos clave de la Maison, desde el gran tamaño hasta el anonimato. En octubre de 2014, John Galliano fue nombrado director creativo de Maison Martin Margiela, en sustitución del propio Margiela.

Maison Margiela style:
¥ Pieces full of conceptualism with artistry.
¥ Mixing mystery with modern elegance.
¥ Deconstructed Designs, pieces against everything that was considered traditional couture.
¥ Margiela is more likely to start a piece not by sewing, but by destroying.
¥ Oversized and androgynous designs, the clothes are rarely made to fit a model’s measurements.
¥ Pieces inspired by the rules of architecture and sculpture than by classic tailoring.
¥ Unique materials, his eclectic mediums have included car seat belts, wigs, baseball gloves and doorknobs, Margiela even dyed his clothes by melting colored ice onto the fabric.
¥ Designs revolting against the luxurious fashion world with garments of oversized proportions such as long arms, and with linings, seams and hems on the outside.
¥ Young and realistic energy for the future
.

Estilo Maison Margiela:
¥ Piezas llenas de conceptualismo maestro.
¥ Mezcla de misterio con elegancia moderna.
¥ Diseños deconstruidos, piezas contra todo lo que se consideraba alta costura tradicional.
¥ Es más probable que Margiela comience una pieza destruyéndola que cosiendola.
¥ Diseños de gran tamaño y andróginos, la ropa rara vez se hace para adaptarse a las medidas de un modelo.
¥ Piezas inspiradas en las reglas de la arquitectura y la escultura que en la sastrería clásica.
¥ Materiales únicos, sus medios eclécticos han incluido cinturones de seguridad para el automóvil, pelucas, guantes de béisbol y picaportes. Margiela incluso teñió su ropa derritiendo hielo de colores sobre la tela.
¥ Diseños que se rebelan contra el lujoso mundo de la moda con prendas de proporciones desmesuradas como brazos largos, y con forros, costuras y dobladillos en el exterior.
¥ Energía joven y realista para el futuro.

Karla Maryen

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